söndag 4 oktober 2009

Utmaningen

Jag tänkte länge innan jag anmälde mig till denna utmaningen, so you think you knit:
Vilken sorts dans jag helst dansar med mina stickor. Att det blev balett var att jag just nu stickar mest hålmönstrade sjalar.

Det skall bi riktigt kul att utmana sig själv i en annan dans, Lisa har valt Broadway style. Det kommer att bli "gör kul".
Här kan du läsa hennes motivering.

Din utmaning blir att dansa BROADWAY STYLE!
Det här var inte lätt! Dessutom blir jag lite orolig när du i din blogskriver att ”här ska dansas balett” – utmaningen går ju ut på att sticka i en annan stil än sin egen…
Men jag fortsatte bläddra i bloggen, och så mycket fint du har stickat! Och jag hittade förstås fler dansstilar här och var… quickstep bemästrar du exempelvis galant– många fina sockor.
Och jag är tvungen att säga något om grönafärger… Du stickar nästan bara i grönt! Å andra sidan väljer du väldigt vackra gröna färger, så det är väl inget fel med det alls, mendet roade mig när jag bläddrade i din blogg att så tydligt se vad dinf avoritfärg är.
Så nu tänker jag så här kring din utmaning: Att följa balettdiagram brukar innebära att man gillar när det händer något i stickningen, att man måste hänga med och titta på vad man gör. Och att du stickar så mycket i grönt betyder att du noga väljer din färg, men jag vill då utmana dig till att välja fler färger – samtidigt!
Så med Broadway-stilen och flerfärgsstickning hoppas jag kunna utmana dig till att leta efter inspiration på nya ställen, nya mönster, nya designers, i den rika Skatt av flerfärgsmotiv som finns!
Stort eller litet projekt är helt upp till dig! Såg ju t ex att du köpt ett bohussticknings-kit på Bohusläns Museum…
Det betyder ju att du vågar dig på flera färger? Det ska bli spännande att se vad du gör! Lyckatill!

Hon har helt rätt i att jag bara nästan stickar i grönt, nu ska jag ta veckan till att fundera på vad jag ska göra åt denna utmaning.

1 kommentar:

  1. Häftigt med So you think you can knit!
    Tänkte länge om jag skulle vara med men hinner inte just nu. Det skall bli så kul att följa vad du kommer hitta på. Kommer garanterat bli så snyggt!
    Lycka till kramar

    SvaraRadera