lördag 10 oktober 2009

Garn till utmaningen

I dag bar det av till stan för att köpa garn. Efter några dagars planering, tänkande, bläddrande på datorn i bloggar, hemsidor efter ideer. Jag har nog aldrig ägnat så många timmar inför ett nytt projekt. Alla stickböcker och gamla mönster har jag också tittat igenom. Har kommit på att jag är en väldigt enkelspårig i mitt tänkande. Det fanns massa bilder och projekt på flerfärgade modeller som jag inte hade sett förrut, för jag tittar inte efter det i vanliga fall.

Broadway dans skall det nu bli. Jag kommer att prova en del kombinationer av steg innan jag bestämmer mig. Garnet har jag köpt på Striikk och det blev Debbi Bliss Rialto Aran i merinoull.

Vilka dans steg det blir med dessa 6 färger återstår och se. Jag tror det kommer bli en randig mudd i petrol och grönt. med dessa bårder, men vilken färg ihop på vilken bård ska provas under kvällen. Det gäller att inte ta fel steg så att de snubblar på varandra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar