onsdag 7 oktober 2009

Planerar, tänker och förkastar

Nu har jag tänkt, planerat och förkastat idéer i 3 dagar. Denna utmaning att dansa i Broadwaystil var inte lätt. FAST DET ska bli GÖR kul!! Det var nog inte meningen heller.
I måndags kväll bläddrade jag mina gamla mönster från 80 talet, då jag bara stickade ok tröjor eller andra tröjor med två färger med cyklar, bamse eller skyskrapor.
Igår kväll satt jag ute på nätet i flera timmar för att hitta en ide, ska jag sticka smått eller stort?
Idag har jag varit runt i garnaffärer för att leta idéer och garn som skulle tilltala mig.
Hittar bara fina gröna färger (jag måste var den mest enkelspåriga i att välja färger). Fick säga till mig själv inte grönt idag.

Nu har jag suttit och ritat spånat och kommit fram till att en kofta i raglan med kort ärm eller en axelvärmare skall det nog bli.
Den skall inte bli i grönt, för det är ju ingen utmaning. Egentligen skulle jag sticka i blått för det gör jag egentligen aldrig.
Ska jag sticka bårder i olika färger eller motiv.
TUR att det är 4 dagar kvar.

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis hur du känner dig. Själv har jag bara hittat en massa trevliga mönster på enfärgade saker som jag skulle vilja sticka.

    SvaraRadera