fredag 9 oktober 2009

Äntligen fredag

Idag ska jag och dottern bara ta det lugnt i Tv soffan, med mys och pizza. Efter en jobbig vecka med massa fundering och logistik. Varför går veckorna så fort, inte många veckor fram till jul.

Nu har jag bestämt mig vad som ska stickas i utmaningen Broadway, så imorgon ska jag till staden och handla garn. För att kunna sticka lite provlappar under helgen. Det lutar åt ett tvåtrådigt ullgarn som jag hittade på Striikk under "garnraiden" i onsdags.

De blir en kort kofta med raglan ärm och kort ärm. Hittade ett bra grundmönster på Drops hemsida. Mönstret på koftan ska bli lite "folkloriskt". I glada färger och med tvåfärgade kanter. Mer vill jag inte avslöja ennu.

Denna veckan har jag stickat på en halskrage i vitt, under tiden jag tänkt, planerat och förkastat ideer. Bild kommer senare.

Nu känner jag mig riktigt laddad inför starten på utmaningen Broadway, jag lovar det blir inte bara grönt (fast lite måste jag ha med för att trivas).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar