söndag 29 juli 2012

Tips!

Tips om man har massa märken efter semestern!
 Min bror samlade på märken när vi reste runt med bil i Sverige och Europa under vår uppväxt. Jag hittade dessa i mammas sylåda för några år sedan när jag gick på Klangen.
 Jag hade som eget projekt frihandsbroderi på symaskin i en av delkurserna. Jag har sytt på tunt tyll i olika färger med vanlig sy tråd och brodertråd. Europakartan skissade jag av min gamla geografi bok Gena.
 Jag har använt raksöm och en broderifot när jag sydde.
Alla delar av kartan är inte helt identiska med verkligheten.
 Märkena har blivit en fin ram runt kartan.
Idag skall min bror få den i present på sin 41 års dag (skulle fått den förra året men va inte hemma på sin födelsedag utan var i Thailand). Undra om han kommer ihåg alla märkena. 

1 kommentar: