måndag 30 april 2012

Fel säsong

 är min yllekjol klar. Den kommer att bli skön, go och varm till vintersäsongen. Den blev go och mossig. Den var ganska tråkig att sticka men det var det värt.
 Den är gjord i mitt favorit garn från Rauma finullgarnet, inköpt hos Tummelisa.
Patent avslutningen blev en fin detalj och även resåren i en annan grön färg.
Det är ett Dropsmönster, med ökningar i resåren som gav kjolen en fin linje. Det blev samma effekt som när man syr en kjol i våder. Stickor 3mm har jag använt.

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt och nu är du redo till vintern. Att ha stickad kjol eller klänning är ljuvligt när det är kyligt ute.

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin. Kanske kan den vara skön framför Valborgsbrasan i kväll? =)
    Jag kan inte skryta med att min påbörjade kofta från vår stickträff i vintras är klar. Konstigt nog startar jag en massa andra projekt hela tiden.....
    /Anna

    SvaraRadera