måndag 5 december 2011

Super härliga

 vantar i grå cachmir till Skruttan.
Stickade på stickor nr 4 med knitpro kvadratiska stickor, inga favvostickor. Tycker det känns kantigt att sticka med. Fast jag ska använda dem igen innan jag dömer ut dem helt. Garnet har jag köpt på Tummelisa, det gick bara 30 gram.
 En tomte måste jag presentera idag med, denna hade mormor. En väninna till henne har målat den, jag har 17 till som hon har målat. De får stå överst på mina 3 Billy hyllor för att mormor ska se dem lättare från himlen.

2 kommentarer:

  1. Vantarna ser mjuka och sköna ut. Det är snart 10 år sedan min mormor dog och jag saknar henne fortfarande. Bra att du har så många minnen av din.

    SvaraRadera
  2. Vilken skatt du har efter mormor!
    Jag hoppas jag kan få sådan fin kontakt med mina barnbarn, så att de känner som du när de tänker på mig...jag jobbar på det för man får inget "gratis"....

    SvaraRadera