söndag 30 oktober 2011

I fredags...

 var jag på symässa i det gamla regementet på Kviberg i Östra Göteborg. Hittade dessa murriga tygerna hos Tyger och ting, som skall bli kuddfodral till min kökssoffa. Blir det tyg över ska det bli bordstabletter också. Ska bli kul att få lite nytt i köket.
 Lite nytt skall det bli till mig också, jersey till tunika och tights från Tygaffären på Lagerströmsplatsen. Gäller bara att sätta igång, hoppa jag ska hinna det nu på höstlovet. Måste ha lite nya kläder och så måste lagret av tyg minska.
En tofs slank ned i påsen också.
Det var första gången jag gick på fredagen, det kommer jag göra fler gånger, mer utbud ibland tygerna och inte lika mycket folk. Så nu har jag kunnat använda lördag och söndag åt att röja lite i lägenheten. Fattar inte vad allt kommer ifrån, för inte kan det vara jag och Skruttan som har burit hem det? eller hur? Har nog små ...... som bär hem!

1 kommentar:

  1. Önskar verkligen jag kunde sy, har gått ända sen eventet och klurat på hur jag ska kunna sy såna där tetror att ha stickningen i men men... mvh sunnasblogg

    SvaraRadera