torsdag 28 juli 2011

Runt hus

 
Förra veckan var jag och en kompis i Järna. Vi bodde Ytterjärna där antroposoferna har sitt fäste. Just nu är det en fantastisk utställning See colour om Goethes färglära, Steiners tavelritningar, Hilma af Klint mm. De hade byggt upp ett hus som var helt runt och ett runt hål i taket där vi kunde se hur jorden rörde sig. Huset hade även det uppe på natten (vi var inte där då) då kunde man se ett ljus spel, solnedgången och soluppgången. Robygge är en underbar affär bredvid kulturhuset med sitt målade tak och glasfönster som måste ses. Robygge har massa waldorfmaterial och böcker som man vill ha, lite böcker kom med hem. Ett besök på Saltå kvarn blev det också, mums! Vi bodde i ett privatrum med en ljuvlig trädgård.
Seminarieparken har massa vattentrappor som jag bara älskar, vill ha en i miniformat på min balkong. Undra om jag kan gjuta en själv? Dessa trappor renar vattnet i dammarna, det är en genialisk uppfinning, eller hur. Denna lilla minisemestern kan jag sammanfatta med ett ord givande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar