måndag 28 mars 2011

Änligen klar


Äntligen klar med mammas kofta. Den har varit på gång i ca 4 år.
Nu är den klar och jag har levererat den till mammsen.

Helt otroligt välgjort mönster. Det är inget som är lämnat till slumpen. Modellen heter Mermaid från Hanna Falkenberg. Den är stickad i kilar gjorde med förkortade varv och med fina kanter stickade som snoddar.
Garnet är ett Shettlandsullgarn och jag har stickat med 3,5 mm. Det var ingen rolig stickning som den bara stickades med räta, långtråkigt. Fram och bakstycket är gjorda i ett stycke. Ärmarna är stickade på tvären och ihop stickad söm. Det var inte så mycket att montera.
Nu ligger min tröja på tork, så nu är januari Ufot också färdig, kommer bilder i veckan.

3 kommentarer:

  1. Så vacker den ser ut, ett smart mönster, och fint med det randiga!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev!
    Jag fattar inte hur snabb du är!
    Snyggt blir det ju också.

    Ann-Christin

    SvaraRadera
  3. Snälla, kan du hjälpa mej att berätta var jag kan få tag på mönstret till denna ljuvliga tröja?

    SvaraRadera