söndag 5 december 2010

Andra advent

Dessa och 2 par till har jag stickat till Grenqvistskolans basar förra helgen. De är stickade i Svarta fårets lovvikagarn och lätt ruggade. Snabb stickat, ska försöka hinna 3 par till innan jul, beställningar.

I fredags gick vi adventspiral på Waldorflärarutbildningen som jag går på distans. Att gå med ett tänt ljus i handen in till mitten och tända det och gå samma väg tillbaka medans vi sjunger traditionella julsånger är så vackert, fint och andäktigt Det ger ro.
Min besöksräknare har passerat 10000, jag ska ordna tävling under jullovet(det gick så fort helt plötsligt).

2 kommentarer:

  1. Lovikkavantar är alltid rätt och så snyggt med röda!
    Adventspiral låter spännande. Det skulle jag också vilja göra. Älskar julsånger, älskar mörker, älskar snö och vinter och älskar rogivande aktiviteter.
    /Kram

    SvaraRadera