torsdag 30 september 2010

Mikaelifest

I dag hade vi vår årliga Mikaelifest även kallad skördefest på skolan. Klass 12 (gymnasiet år 3) spelade upp St Örjan och draken. Det var pumpasoppa till lunch och massa frukt. I år var det premiär för vår äppelkaks tävling och jag fick ingå i juryn. Det kom in 22 st, oj vad de kan smaka olika. Efter att juryn hade smakat av alla så fick alla elever också smaka, mums!!

Hela festen avslutas med att klass 1 rider på 12:orna och att vi lärare skall tillfånga ta häst och ryttare.

Vacker eller hur, detta har elever gjort ihop med några lärare på skolan.

2 kommentarer:

  1. Villket vakkert skördebord. Jeg blir klar waldorfpedagog/förskola om ca 3 månader och går i den "sista kullen"
    Jag har också firat Mikaeli idag med mina barn. Och min dotter har gjort ett jättefint svärd för första gång i 6-års gruppen. Och självklart ÄLSKAR jag att virka ;-)

    SvaraRadera