söndag 14 juni 2009

Bätte sent en aldrig

Aprilsockar som blev färdiga i Juni, bättre sent en aldrig. Dessa är stickade i ett garn som har legat ett tag från 2knit. Hittar inte etiketten, så jag vet inte vad garnet heter. De blev lite breda, i foten. Dessa skulle enligt mönstret stickas från tån och uppåt. Jag valde att sticka från skaftet och neråt. Var lite feg har aldrig stickat nere från och uppåt. Skaften blev lite vida så jag stickade en resårkant vid vristen. Det blev en traditionell kil häl, lättast att göra.

Mönstret var lätt att memorera, så det blev en bussstickning. Tur att den blev färdig innan jag slutade skolan, annars hade de nog blivit ett par UFO. Dessa blir nog ett par presentsockar.

I kväll ska jag sticka lite på min kofta, spännande och se om det blir bra med mina ökningar, eller om jag måste börja om. Det är en chansning tycker jag, men kul.

1 kommentar: