måndag 23 mars 2009

Vårvärmare

Enkla goa handledsvärmare i en vårig färg. Garnet har jag köpt på 2knit som är från Adriafil i en blandning av bomull och ull. 2 räta varv och 2 avig varv som upprepas har blivit en favorit att göra. Denna gång piffade jag upp med en picot kant. Snabbt och enkelt.
Dessa har jag stickat vriden resår 3 räta och 3 aviga, förskjutet var tredje varv. Mönstret har jag hittat i en bok med massa olika pulsvärmare. Har glömt titeln på boken.

Dessa har jag bara lekt med olika tekniker efter hand som jag stickade. Det blev en enkel fläta och en avslutning med hålvarv som ökning. Detta garn är skönt att sticka i och att ha på sig. Jag hoppas att det skall vara lätt sålda på vår basar. Själv skall jag inte vara med som vi hade bokat lill semester till Örebro samma helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar